ارتباط با مدیریت
  • 1401/10/25 - 17:33
  • - تعداد بازدید: 99
  • - تعداد بازدید کنندگان: 97
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

پیام دکتر بابا مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان به مناسبت سیزدهمین بسیج ملی تغذیه

نقش تغذیه صحیح و رعایت یک الگوی غذایی درست با شعار(( حال خوب با وزن مناسب )) می باشد.

10224.mp3 پیام دکتر بابا مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان به مناسبت سیزدهمین بسیج ملی تغذیه

هدف از برگزاری این بسیج ،انتشار پیام هایی است که به نقش تغذیه صحیح و رعایت یک الگوی غذایی درست با شعار (( حال خوب با وزن مناسب )) می باشد.

تغذیه صحیح نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد در سراسر جهان 800 میلیون نفر با چاقی زندگی می کنند و تخمین زده می شود که یک میلیارد نفر در جهان تا سال 2030 با چاقی زندگی می کنند.در کشور نیز تغییر تغذیه به سمت رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی کم تحرک را در حال تجربه هستیم..تقریبا نیمی از بزرگسالان، بیش ازیک چهارم نوجوانان و نزدیک به 6 درصد از کودکان زیر 5 سال تحت تاثیر اضافه وزن یا چاقی هستند.پیشگیری و کنترل چاقی امکان پذیر می باشد و باید در همه زمینه ها اقدام کرد ، باید آگاهی خود را نسبت به تغذیه درست افزایش دهیم و دسترسی به اطلاعات مناسب را بهبود ببخشیم تا از زندگی شادتر، طولانی ترو سالم تر برای همه در حال حاضر و در آینده اطمینان حاصل کنیم. تغذیه سالم نیاز تقویت سیستم های بهداشتی و حرکت به سمت پوشش همگانی سلامت، به پیشگیری و درمان چاقی است .

ارتقاء آگاهی ،نگرش و عملکرد مردم در خصوص اصلاح الگوهای تغذیه ای و کاهش بیماریها هدف دیگر بسیج ملی تغذیه است.استفاده از فضای مجازی برای آگاهی بخشی درباره تغذیه سالم در پیشبرد اهداف بسیج ملی تغذیه بسیار موثر است.

بیماری های غیرواگیر عامل 62 درصد ازکل مرگ ومیرها هستند و رژیم غذایی ناسالم عامل اصلی آن است. پیشگیری از بیماری های غیرواگیر موضوعی روبه رشد است.بار بیماری های غیرواگیر عمدتا بر دوش کشورهای در حال توسعه است.بنابراین مقابله با عوامل خطر نه تنها جان انسان ها را نجات می دهد.هم چنین رونق عظیمی برای توسعه اقتصادی کشورها ایجاد خواهد کرد.

در پایان از مردم محترم شهرستان بهارستان انتظار می رود در خصوص آمادگی مقابله با موج احتمالی بیماری کووید 19 ،توجه به تغذیه مناسب برای بالابردن سیستم ایمنی  بدن ، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و اجتناب از تجمعات، نسبت به تکمیل دز یادآور واکسن کرونا خود اقدام کنند

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار داخلی شبکه
  • کد خبر : 10224
:
کلیدواژه ها
روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان بهارستان
خبرنگار

روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان بهارستان

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings