ارتباط با مدیریت
  • 1402/08/20 - 12:17
  • - تعداد بازدید: 140
  • - تعداد بازدید کنندگان: 135
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، در خصوص کمپین فشار خون و دیابت

دکتر بابا در پیام خود در خصوص کمپین فشار خون و دیابت عنوان کرد: در سال جاری همزمان با شروع هفته ملی دیابت، در سراسر کشور کمپین فشار خون ودیابت به مدت 45 روز اجرا خواهد شد و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بهارستان نیز در برگزاری هر چه مطلوبتر این کمپین در جمعیت تحت پوشش ، تلاش خود را خواهد کرد.

38363.mp3 پیام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، در خصوص کمپین فشار خون و دیابت

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بهارستان ، دکتر مسعود بابا مدیر شبکه بهداشت ودرمان ، پیامی درخصوص کمپین فشار خون و دیابت بیان کرد.

ترویج اهمیت اقدام هماهنگ برای مقابله با دیابت و فشارخون به عنوان یک مسئله مهم بهداشت جهانی است. در کشور ما حداقل 14.15 درصد جمعیت بالای 25 سال از بیماری دیابت رنج می برند که تعدادشان بیش از 7.5 میلیون نفر برآورد می‌شود. این میزان بر اساس آخرین مطالعه کشوری" پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر‌ استپس" در برخی از استان‌ها و شهرهای بزرگ مانند تهران از میانگین شیوع دیابت در کشور بالاتر گزارش شده به طوریکه در استان تهران شیوع دیابت در جمعیت بالای 25 سال، 16.25 درصد است که می‌تواند با سبک زندگی نامناسب، کم تحرکی و تغذیه ناسالم  ارتباط مستقیم داشته باشد.
کمپین امسال بر اهمیت آگاهی از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون برای کمک به تاخیر یا جلوگیری از این بیماری و تاخیر در عوارض مرتبط با آن و اهمیت دسترسی بهتر به آموزش و مراقبت به منظور مدیریت بهتر آنها تمرکز دارد. بر همین اساس شعار هفته ملی دیابت "دیابت: شناخت خطرات، اقدام موثر" تعیین شده و فرصتی را فراهم می آورد تا از طریق اجرای برنامه‌های مختلف از جمله کمپین غربالگری دیابت و فشار خون اطلاع‌رسانی و آموزش در گروه سنی بالای 18 سال، بتوان گام‌های مهمی در خصوص ارتقاء آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده و جوامع برای خود مراقبتی در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری، درمان مناسب و پیشگیری از بروز عوارض برداشت.
با توجه به نقش مهم حوزه بهداشت در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بهنگام بیماری‌های غیرواگیر، همچنین ارتقاء سطح سواد سلامت جامعه و توانمندسازی افراد جامعه در خودمراقبتی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت و فشارخون  این کمپین، شناسایی بیماران، درمان و مراقبت مطلوب، آموزش عموم و پیگیری در جمعیت بالای 18 سال است.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار داخلی شبکه
  • کد خبر : 38363
:
کلیدواژه ها
روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان بهارستان
خبرنگار

روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان بهارستان

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings